De perfecte dag in Victoria Falls!

Helikoptervlucht boven deVictoria Watervallen en sunset-cruise over de Zambezi

Na de beursdagen in Victoria Falls is er tijd voor ontspanning! De leveranciers willen alle reisagenten laten zien hoe bijzonder en gevarieerd de omgeving is. Inderdaad, er is van alles te doen. Samen overleggen Lisa en ik hoe we onze dag kunnen optimaliseren. We besluiten om de Victoria Falls van bovenaf te gaan ontdekken middels de helikoptervlucht. En ’s middags houden we het ontspannen bij de sunset bootcruise inclusief diner! Want, als twee bourgondische dames klinkt dat ook wel aantrekkelijk.

En, het mag geen verrassing zijn… maar onze dag was een groot succes! Lees hier hoe wij het beleefd hebben.

Op naar de helikopters

Om stipt negen uur worden we opgehaald bij Nkosi Guest Lodge. In zo’n vijf minuten rijden we het stadje Victoria Falls uit. Wanneer bij aankomst drie helikopters in het zonlicht staan te schijnen, wordt ons enthousiasme direct gevoed! Het avontuur start met een briefing over de Victoria Watervallen en welke route we vanochtend zullen vliegen.

We stijgen op!

Voor we het weten zitten we met zijn drieën, en de piloot, in de helikopter en stijgen we op. We zien het prachtige groene landschap, de brede Zambezi rivier en de beroemde rook boven de waterval van een afstand. Dichterbij zien we het hele klovensysteem. Pas dan wordt duidelijk hoe groots en imposant het hele ecosysteem van de Victoria Watervallen is. Wanneer de helikopter een bepaalde hoek vliegt, verschijnt er een waanzinnige regenboog in de Falls.

Lisa en ik kijken elkaar met een brede grijns en grote ogen aan. Het is zo waanzinnig tof om de Victoria Watervallen in al haar schoonheid van bovenaf te zien! En natuurlijk is het sowieso gaaf om in een helikopter rond te vliegen. Het voelt zo decadent maar absoluut de juiste manier om dit zevende wereldwonder te bewonderen! Na een wervelende dertien minuten zetten we stuiterend van adrenaline voet aan grond. Iedereen die Victoria Falls bezoekt moet een helikoptervlucht doen want dit was een fantastische ervaring!

De dag is nog niet voorbij…

Het is alweer tijd om terug te keren naar de lodge voor wat ontspanning en werk. Maar de dag is nog niet voorbij! ‘s Middags treden we aan boord van de “Malachite”-boot. Het ontvangst met een glas bubbels aan de oever van de Zambezi creëert gelijk een ontspannen en vrolijk ambiance. Met dertig personen varen we de zonsondergang over de rivier tegemoet. Begeleid met een Gin-Tonic genieten we van het leuke gezelschap en het schitterende uitzicht.

De nijlpaarden komen nieuwsgierig naar het wateroppervlak komen en maken hun bekende lach. Wat verderop staat een kudde olifanten gretig te grazen van het hoge en frisse gras. De setting is indrukwekkend mooi! Als de zon is gezakt dalen we van het bovenste dek naar het benedendek waar de chef ondertussen bezig is met de voorbereidingen voor het diner. We varen in het donker over de machtige Zambezi rivier terwijl we smakelijk genieten van het driegangen diner. Vandaag was een perfecte dag in Victoria Falls!

Victoria Falls reizen & inspiratie

15 dagen | Mana Pools, Hwange, Victoria Falls, Okavango Delta

v.a. € 7.200 p.p.

Zimbabwe & Botswana

En dat uitzicht, om nooit te vergeten!

Wat een fantastische ervaring was dit! De eerste dagen op safari en slapen in een prachtig gelegen lodge midden in de natuur.  In de avond genieten van de ‘Bushgeluiden’ bij het kampvuur. En dat uitzicht, om nooit te vergeten. De laatste dagen chillen met een cocktail in onze hand op tropisch Zanzibar. Zon, zee en strand. We hebben genoten!

Inge

Tanzania, November 2018

Andere reizigers gingen u voor
Alle reviews

Laat je inspireren door onze
Safari blogs

De reis voldeed aan al onze wensen, we hebben genoten

Allereerst was de vakantie, super geslaagd! Het voldeed aan al onze wensen en we hebben genoten. Doordat Nicole de tijd voor ons nam, om goed naar onze wensen te luisteren, klopte alles aan onze reis. Alles was mogelijk, een nachtje langer op de ene locatie, een gunstigere vlucht, etc. Wij wilde heel graag duiken en door de ervaring van Nicole, hebben we dit kunnen doen op de mooiste plek bij Zanzibar. Wij zijn helemaal geen ervaren reizigers, maar door alle tips die Nicole ons mee gaf, was dat ook helemaal niet nodig en kwamen wij prima uit de voeten. Wij gaan in de toekomst zeker nog eens op reis met de hulp van Nicole, nu weet ze nog beter wat voor ons een reis perfect maakt, dus dat gaat zeker goed komen!

Noortje en Bram

Tanzania, September 2019

Al onze parels op een rij